*Allmänna villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Bag for you.  Som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen, Distans- och hemförsäljningslagen samt Personuppgiftslagen på de köpen du gör hos Bag for you.

*Varan skickas till närmaste utlämningsställe för Posten. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms med information till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID-handling uppvisas. Vi har hemkörning hem till dig men ansvarar ej om varan blir stulen eller förstörd efter att vi lämnat varan utanför din dörr. Vi levererar din vara mellan den 11-14e varje månad. Om en leverans blir försenad kommer du att kontaktas av oss. Vi står inte för några kostnader eller återköp om Posten ej kunnat leverera till dig på utsatt datum.

*Särskilda avgifter tillkommer för efterkrav.

*Särskilda avgifter tillkommer om du ej hämtar ditt paket under tid som bestämts, du debiteras då med en avgift på 199:- Vid förhinder vid avhämtning kontakta kundservice@bfyou.se senast 24 timmar innan bestämd tid, då tillkommer enbart fraktkostnad, 59:-

*Bag for you’s varor beställs på bfyou.se. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av bfyou.se via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställning. Genom beställningen accepterar du dessa villkor.

*Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till Bag for you. Om detta sker debiteras du en avgift på 399 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Bag for you så som administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

*Du som konsument har alltid fjorton dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.  Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundservice@bfyou.se. Vi har inte möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i oförändrat skick.

*Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Bag for you eller inte motsvarar den beskrivning av varan som Bag for you sagt, kan varan returneras. Reklamation kan EJ göras med hänvisning till INCI listan (innehållsförteckning alla produkter som säljs i EU måste ha). Reklamation gäller endast ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Bag for you ska göras inom skälig tid, dock senast inom en månad. Vid reklamation, kontakta kundservice@bfyou.se.

*Bag for you ansvarar för varor som skadats eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom en månad till kundservice@bfyou.se. När du tar emot din försändelsen är det viktigt att du kontrollera att godset inte är transportskadat. Anmäl en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontakta kundservice@bfyou.se

*Observera att du som kund är ansvarig för att din retur kommer fram till oss. Kommer paketet bort på vägen är du som kund ekonomiskt ansvarig. Vid högt värde på innehållet föreslår vi därför att du skickar paketet rekommenderat.

*Faktura skickas till den mail du angivit vid köp. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid utebliven betalning har Bag for you rätt att debitera påminnelseavgift (50SEK) samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.

Övriga frågor? Kontakta kundservice@bfyou.se